ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

ایجاد تفرقه و تشدید اختلافات قومی و مذهبی روش همیشگی غربی هاست و ترویج فساد و فحشاء را مهمترین راهبرد فروپاشی از درون و کار آمدترین فرودگاه برای ورود محصولات  ضد فرهنگی خود قلمداد می کنند.

   ملت ها، خصوصاً جوانان ما، باید هشیار و آگاه باشند و با اتحاد و یکپارچگی جلو این تهاجم شوم را سد کنند تا به یاری خداوند بتوانیم در مقابل این بحران  نیز مانند بحران های دیگر ایستادگی کرده دشمنان را نا امید کنیم.

متاسفانه حاکمیت کفر واستکبار جهانی به جنگ اسلام و مسلمین آمده است، از اینرو مردم ایران باید برای مقابله با مشکلاتی که دشمن ایجاد می کند خود را قوی و با ایجاد اتحاد و تكيه بر قرآن و نهج البلاغه اختلافات  قومی و مذهبی را کمرنگ و نقاط مشترکی که اسلام در دنیا مطرح می کند را پررنگ کند.

  ملت ایران باید از تاکتیک هایی که دشمن برای از بین بردن دین اسلام ا ستفاده می کند آگاه باشد و با   همدلی و وحدت، و تكيه بر قرآن و نهج البلاغه و مكارم اخلاق استکبار جهانی را شکست دهد.



« واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» : « به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید.» (آل عمران، آیه ی 103)

حضرت امام خمینی(ره) در تبیین آیه ی مذکور می فرمایند: لکن دستور خدا دستور « واعتصموا بحبل الله» است .این که مهم است، این است که تنها این نباشد که همه با هم در یک امر مجتمع باشید و متفرق نباشید، امر این است که همه با هم اعتصام به « حبل الله» بکنید، راه ، راه حق باشد توجه به حق باشد و اعتصام به راه حق باشد. انبیاء آمده اند که همه را در راه حق مجتمع کنند. (امام خميني ، 1361ج 9،ص131)



 

بهار آرام می آید به دیدار گل نرگس

بهار از عرش می ریزد به دربار گل نرگس

خوشا چشمی که می گرید به شوق دیدن رویش

خوشا قلبی که می باشد گرفتار گل نرگس



در ادبیات اسلامی، بخشی از عزت نفس، در گرو کار و تلاش است. کار کردن، موجب می شود انسان به کمک دیگران امید نبندد و دست تکدی و نیاز به سوی این و آن دراز نکند. انسان باید بکوشد با کار و حرفه ای مخارج زندگی خود و خانواده اش را تأمین کند و اسیر محبت و منت دیگران نشود. شایدبه همین سبب است که امام علی علیه السلام در وصیتی به فرزندش امام حسن علیه السلام فرموده است:

اگر می خواهی آزاد باشی و حریت داشته باشی، مانند بندگان و غلامان زحمت بکش و کار کن. امید و آرزوی خود را از مال جمیع انسان ها قطع کن، هرگز چشم طمع به مال و ثروت و اندوخته دیگران نداشته باش. اگر کار و کسبی به تو پیشنهاد شد، نگو این کار کسرشأن من است و درجه و مقام مرا در جامعه پایین می آورد. زیرا هیچ چیز به اندازه اینکه انسان از دیگران توقع و تقاضا داشته باشد و استمداد کند، او را پست، حقیر و خوار نمی کند. تو تا وقتی از دیگران بی نیاز باشی و چشم طمع به مال کسی ندوزی و از فردی هدیه نخواهی، از همه بلندقدرتر نیزخواهی بود.بی نیازی از دیگران و عزت نفس، در ذات کار و کوشش است. امام صادق علیه السلام در به هم پیوستگی این دو اصل می فرماید :

ای بنده خدا، عزت خود را با کار کردن حفظ کن. [شخصی] پرسید : فدایت شوم، عزت من در چیست؟ حضرت فرمود: صبح گاهان برای کسب رفتن و اعتماد به خود داشتن، عزت توست.



السلام وعلیک یا علی بن موسی الرضا

عمری است نقش جان و تنم مشهد الرضاست

اوج تمام پر زدنم مشهد الرضاست

هرجا سوال شد که دلت در کجا خوش است ؟

بی اختیار بر دهنم مشهد الرضاست


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم