ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

عوامل تقويت اعتماد به نفس

1. ارزيابي امكانات و محدوديت هاي خود: تطابق واقع بينانه بين توانايي ها و محدوديت ها. اگر كسي پيش از توانايي خود از خود انتظار داشته باشد او گامي برخلاف اعتماد به نفس برداشته است.
2. ثبت و يادآوري نقاط درخشان زندگي: فهرستي از موفقيت هاي كوچك و بزرگ گذشته خود تهيه كنيد، هراز گاهي آن را مرور كنيد. يادآوري و مرور آن به شما يك نوع مسرّت باطني مي دهد.
3. تلقين به نفس: مغز حتي در خواب نيزدر حال فعاليت و پردازش اطلاعات است، قبل از خواب جملات مثبتي را به خود تلقين كنيد. اين امر 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, :: 5:49 :: توسط : زرین

امام موسى بن جعفر(ع) :  

مَنِ اسْتَشارَ لَمْ يَعْدِمْ عِنْدَ الصَّوابِ مادِحا، وَ عِنْدَالْخَطإ عاذِرا.( نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ص 123، ح 13؛ بحارالا نوار، ج 75، ص ‍ 140، ح 37.)
 كسى كه در امور زندگى خود با اهل معرفت مشورت كند، چنانچه درست و صحيح عمل كرده باشد مورد تعريف و تمجيد قرار مى گيرد و اگر خطا و اشتباه كند عذرش پذيرفته است .



 آيه شماره 13  از سوره مبارکه احقاف
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

همانا كسانى كه گفتند: پروردگار ما تنها خداست، سپس (بر ايمان و گفته خود) پايدارى كردند، هيچ بيمى بر آنان نيست و اندوهگين نخواهند شد.
به موقعيّت فعلى خود مغرور نشويم و صِرفِ اظهار ايمان را كافى ندانيم، بلكه استقامت بر آن و سرانجام و آينده را در نظر بگيريم. «قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا» (چنانكه حضرت يوسف پس از نجات از سختى‏ها و رسيدن به عزيزى مصر، فرمود: «توفّنى مُسلماً والحقنى بالصالحين»خدايا! مرا مسلمان بميران و با نيكان محشور گردان)
ايمان به خدا، خوف از ديگران را از بين مى‏برد. «ربّنا اللّه... لاخوف عليهم»
تنها كسانى از گذشته خود پشيمان نمى‏شوند كه همواره در راه خدا حركت مى‏كنند. «ربنّا اللّه ثم استقاموا... لا هم يحزنون»



آغاز عمليات كربلاي4(1365ش) - درگذشت استادشيخ حبيب الله «ذوالفنون» منجم و شاعر معاصر(1326ق) - روز ثبت احوال
 آغاز دهه حَسَنيه(دهه آخر صفر) - آغاز هفته وقف




على(ع): اجعَلْ هَمَّکَ لِمَعادِکَ تَصْلُحْ؛ کوشش و همت خود را مصروف آخرتت گردان، اصلاح می‌شوی. [1]
امام على(ع): الأنصافُ يرفعُ الخلاف و يُوجبُ الائتلاف؛ انصاف، اختلاف را رفع می کند و سبب الفت و دوستی می شود. [2]

پی نوشت :
1 . ميزان الحکمه، جلد 1، ص 58.
2 . غرر الحكم ، ص 394.



«صمد قلی‌زاده» جانباز جنگ تحمیلی و ذاکر آذری‌زبان بیش از 30 سال است که برای امام حسین (ع) مداحی و نوحه‌سرایی می‌کند. او می‌گوید که اشعار و مداحی مردم تبریز متفاوت از دیگر شهرها است، در تبریز دهه اول محرم غوغا می‌شود و انبوه شاخسی‌ها یا به فارسی شاه‌حسینی‌ها در خیابان می‌آیند.

شور و شعور حسینی باید با هم باشد

*بین اولین تا آخرین باری که به کربلا  مشرف شدید، تفاوتی احساس کردید؟

-اگر بگویم تفاوتی نداشت دروغ گفتم. مرتبه اولی کربلا رفتم وقتی قبر آقا سیدالشهدا (ع) را دیدم، گریه می‌کردم اما یک مرتبه احساس کردم غش کردم حالم قابل وصف نبود خودم متوجه نبودم چکار می‌کنم ولی بعدها دیگر این حال به من دست نداد.

یک عمری یا حسین (ع) گفتیم ولی اولین بار که انسان می‌خواهد برود فرق می‌کند، این هم به عدم شناخت سیدالشهدا (ع) برمی‌گردد، خدا توفیق بدهد  امام حسین (ع) را آن‌طور که هست بشناسیم، همیشه از خدا می‌خواهم شور حسینی به ما بدهد باید شور و شعور با هم باشد دراین صورت شناخت قوی می‌شود. سیدالشهدا (ع) را اگر شناختیم فرق نمی‌کند هر کجا هستیم و باشیم مسیر اهل بیت (ع) است، آنوقت می‌توانیم بگوییم که نوکر ابی عبدالله هستیم.

 



رسولُ اللّه ِ :   

لَو صَلَّيتُم حتّى تَكونُوا كالأوتارِ، و صُمتُم حتّى تَكُونُوا كالحَنايا، لَم يَقبَلِ اللّه ُ مِنكُم إلاّ بِوَرَعٍ ( ميزان الحكمة،ج 6،ص296)
 اگر چندان نماز بخوانيد كه چون چله كمان شويد ، و چندان روزه بگيريد كه مانند كمان درآييد ؛ خداوند از شما نپذيرد مگر آن كه همراه با پارسايى باشد.



آيه شماره 5  از سوره مبارکه احقاف
وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَى يَومِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ

و كيست گمراه‏تر از كسى كه به جاى خداوند، كسانى را مى‏خواند كه تا روز قيامت پاسخش را نمى‏دهند و حتّى از خوانده شدن خود بى‏خبرند.
انحرافات فكرى و اعتقادى، بالاترين انحرافات بشر است. «من أضلّ»
هر راهى غير از راه خداوند، گمراهى است. «مَن اضل ممّن يدعوا من دون اللّه»
مردم، براى دنيا سراغ غير خدا مى‏روند، در حالى كه آنها نه تنها در دنيا كمكى نمى‏كنند، بلكه در قيامت هم دشمن مى‏شوند. «لايستجيب له... كانوا لهم اعداء»
پيوندهاى غير الهى و شرك آلود دنيوى، به عناد و روابط خصمانه در قيامت تبديل خواهد شد. «اذا حشر النّاس كانوا لهم أعداء»
درخواست از ديگران، اگر به جاى خداوند باشد، نوعى عبادت و پرستش است كه با توحيد سازگار نيست. «دعائهم... بعبادتهم»




 اربعين شهادت امام حسين(ع) و ياران فداكارش در كربلا(61ق) - بازگشت اهل بيت امام حسين(ع) به كربلا(61ق) - زيارت جابربن عبدالله انصاري از كربلا(61ق) - آوردن سرمبارك امام حسين(ع) توسط امام سجاد(ع) از شام به كربلا - درگذشت عالم رباني شيخ جعفر شوشتري(1303ق)


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم